Page content

Frans van het Schip

frans-van-het-schip
Al sinds 1990 help ik ondernemers die voor eigen rekening en risico opereren, om de Coca-Cola in hun segment te worden.

In mijn advieswerk gebruik ik de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Uiteraard vertaal ik die wel naar de praktijk van alledag, onder andere met sprekende voorbeelden. Het is dus nooit ‘theorie om de theorie’. En omdat ik zelf al sinds 1990 ondernemer ben, profiteren mijn cliĆ«nten ook van die ervaring.

Frans van het Schip bouwt met ProPositions graag mee aan duurzame merken.Duurzame merken

Ik wil zoveel mogelijk ondernemers helpen om een duurzaam en integer merk op te bouwen. Een merk dat steunt op producten en diensten die duurzaam zijn gemaakt, die de gezondheid van mensen, dieren en onze planeet niet aantasten en waar geen kinderarbeid aan te pas komt. Immers, zulke merken wil iedereen, omdat die Nederland en de wereld tot een betere plaats maken om te leven.

ProPositions is een netwerkorganisatie

ProPositions Brand Management is meer dan alleen Frans van het Schip. Zo kan ik waar nodig een beroep doen op collega-merkstrategen in mijn netwerk. En voor de uitvoering van de merkstrategie ken ik tal van specialisten op alle mogelijke vakgebieden in marketing, communicatie, mediabeleid en verkoop. In de operationele fase stuur ik die vakmensen aan vanuit mijn rol als regisseur.

Ervaren spreker en trainer

Ik geef graag workshops, presentaties en trainingen voor ondernemers over uiteraard merkenbeleid, marketing, communicatie en mediabeleid. Dat doe ik voor netwerkclubs, voor bedrijven tijdens bijvoorbeeld een klantendag, en als spreker tijdens evenementen. Als gastdocent heb ik gewerkt met studenten van onder meer de Hogeschool van Amsterdam en de NHTV in Breda.

Mijn aanpak is altijd interactief: ik zet de deelnemers echt aan het werk. Daardoor vertalen ze de kennis en inzichten die ik ze meegeef, concreet naar hun eigen praktijk. Want net als in mijn advieswerk geldt ook hier: alleen resultaten tellen!