Reken nu voorgoed af met je frustraties
over je merk en over marketing.

Laat nooit meer kansen liggen, omdat je als DGA alsmaar maar geen greep krijgt op je merk en je marketing, en je je allersterkste talenten niet benut.

Word je tureluurs van allerlei verschillende ‘marketingexperts’ die elkaar vaak nog tegenspreken ook?

Je weet gewoon niet meer wie je moet geloven. Daardoor heb je het gevoel dat je het roer niet zelf in handen hebt en dat ergert je behoorlijk. Het kan uiteindelijk zelfs de toekomst van je bedrijf in gevaar brengen, en dat botst met de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medewerkers.

Frustreert het je dat je niet echt kunt meepraten over je merk en over marketing?

Je hebt niet de argumenten om stevig weerwoord te bieden in een marketingdiscussie. En dus is je marketingaanpak een beetje van dit en een beetje van dat, een tijdje zus en een tijdje zo. Die van een typische ‘probeerondernemer’. Die meer oog heeft voor de fles dan voor de wijn. Voor wie de instrumenten belangrijker zijn dan de muziek.

Heb je soms zelfs geen plezier meer in ondernemen, omdat je het gevoel mist dat je ‘in control’ bent?

Je werkt al een tijd op de automatische piloot. Je spreekt de talenten die je in het begin van je bedrijf zo goed van pas kwamen, bijna niet meer aan. Daardoor is de uitdaging van het ondernemen af en toe echt weg.

Kun je er eigenlijk met niemand over praten?

Je legt je onzekerheid natuurlijk niet bij je medewerkers neer. En met collega-ondernemers heb je het er ook niet over. Die denken dat je het allemaal onder controle hebt. En dan is het moeilijk om toe te geven dat dat dat qua marketing nogal tegenvalt. Dus modder je maar door.

DAAROM HEB IK 'MAAK W€RK
VAN JE M€RK!' ONTWIKKELD.

In 1990 heb ik ProPositions opgericht. Sindsdien heb ik honderden ondernemers begeleid naar een sterk merk, in individuele en in groepsprogramma’s.

‘Maak werk van je Merk!’ brengt de krachtigste en meest beproefde onderdelen van al die programma’s nu bij elkaar:

1. wetenschappelijk bewezen marketing- en communicatiestrategieën;
    Zo doorzie je de huidige marketinghypes, onderscheid je de golven van de onderstroom, en word je een gelijkwaardige
    gesprekspartner voor elke marketingadviseur.

2. mijn persoonlijke aandacht en vakmanschap;
    Zo pak je een universitaire opleiding mee, bijna twintig jaar marketingervaring bij drie grote, internationale merken, en ruim
    vijfentwintig jaar ervaring met de begeleiding van honderden ondernemers onder de vlag van ProPositions.

3. een heel bijzondere locatie: de 25 meter lange, houten tweemaster ‘New Horizons’, waarmee we langs de
    westkust van Italië zeilen;

    Zo kom je los uit de sleur van alledag en kun je je helemaal richten op de toekomst van je bedrijf.

4. een ‘snelkookpan-traject’: in tijd van maar één week bereik je een maximaal resultaat;
    Zo bespaar je jezelf een taai en tijd slorpend opleidingstraject van maanden.

5. een Strengthsfinder®-test die je laat begrijpen waarom dingen tot nu toe niet altijd zijn gegaan zoals je had
    gewild;

    Zo krijg je het gevoel weer terug waarmee je ooit je bedrijf begon.

6. een kleine, hechte groep van acht collega-ondernemers.
    Zo sta je er niet meer alleen voor, en kun je eindelijk je zorgen en frustraties delen met mensen die jouw ervaringen
    herkennen.

EN DIT LEVERT HET JE OP.

  • Je gaat bouwen aan een sterk merk dankzij een krachtige en effectieve marketing-, communicatie- en mediastrategie. Daarmee kun je uitgroeien tot de Coca-Cola in je segment.
  • Je stapt met heel veel zelfvertrouwen over je merk en je marketing van boord,  omdat je eindelijk het roer zelf in handen hebt.
  • Je geeft je bedrijf toekomst en dat is ook goed voor je medewerkers.
  • Je weet precies hoe je in- en externe marketing- en communicatie-mensen moet aansturen, én hoe je hun prestaties moet beoordelen.
  • Je werkt voortaan binnen het kader van je allersterkste talenten, waardoor ondernemen je weer plezier en energie geeft, het je gemakkelijk afgaat en je weer dat gevoel van vrijheid gaat ervaren.

Vrijheid bij het ondernemen