Page content

Een sterk merk: onontbeerlijk voor kleine bedrijven en zzp’ers

Ook kleine bedrijven en zzp'ers hebben veel baat bij een sterk merk.Er zijn in Nederland honderdduizenden kleine bedrijven, ondernemingen met maximaal zo’n vijf medewerkers. En dat aantal neemt alleen maar toe. Vaak is het niet gemakkelijk voor ze om zich een plaats in de markt te veroveren. Dat is heel jammer, want in die kleine bedrijven schuilt een verbluffende hoeveelheid kennis, innovatiekracht en ervaring. Ook ontbreekt het meestal niet aan ‘drive’, aan durf en aan vakmanschap. Waar het meestal wel aan schort, is ‘gogme’ op het gebied van merkenbeleid, marketing en verkoop. En dat drukt de omzet en de winst.

De vragen van kleine bedrijven en zzp’ers

Het gebrek aan voldoende omzet en winst brengt specifieke vragen boven tafel:

  • Wie zijn eigenlijk mijn klanten?
  • Waarom krijg ik mijn product of dienst niet verkocht?
  • Hoe bereik ik mijn doelgroep?
  • Wat moet ik met sociale media?
  • Ik netwerk heel veel, maar dat helpt niet. Wat doe ik verkeerd?
  • Ik heb een hekel aan koud bellen. Zijn er alternatieven?
  • Alle tarieven staan onder druk. Moet ik daarin mee?
  • Ik word er steeds ‘uitgeconcurreerd’. Wat doe ik daartegen?

Een sterk merk maakt het verschil. Ook voor kleine bedrijven!Een sterk merk als antwoord

Ook voor jouw bedrijf is een sterk merk geen wondermiddel. Vast staat wel dat een sterk merk extra opvalt in een vaak overvolle markt. Een sterk merk helpt je om het verschil te maken. Om klanten aan te trekken die willen betalen voor echte toegevoegde waarde.
Dat vergt wel het maken van keuzes: voor klanten waar je je goed bij voelt; en voor producten of diensten die je wel, en die je juist niet levert.

Een sterk merk: ook voor kleine bedrijven en zzp’ers

Teveel ondernemers denken dat een sterk merk alleen van belang is in de massale consumentenmarkten van multinationale ondernemingen zoals Coca-Cola. Maar niets is minder waar. Juist kleine bedrijven hebben veel baat bij een sterk merk. En er zijn ook zeker geen miljoenenbudgetten nodig om een sterk merk op te bouwen of in stand te houden. Een sterk merk kan daarentegen grote concurrentievoordelen opleveren!

Workshops voor ondernemers

Juist voor ondernemers met kleine bedrijven organiseert ProPositions een reeks workshops onder de titel ‘Klein Bedrijf? Sterk Merk!’. Samen met maximaal tien gelijkgestemde ondernemers ga je dan onder leiding van ProPositions aan de slag met je eigen merk, met marketing, communicatie en media. Praktisch en resultaatgericht ingestoken, en uiteraard gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten.

Hier vind je alles over de workshopreeks ‘Klein Bedrijf? Sterk Merk!’.

Wil je eerst meer weten over de kracht van een sterk merk voor jouw bedrijf?

Bel dan nu 0499 39 34 64 of mail naar fvanhetschip@propositions.nl!