Wil je eindelijk weleens weten hoe marketing nou echt werkt?

Albert Einstein: Learn the rules and then play better

Over merkenbeleid en marketing doen veel verhalen de ronde.
Een paar voorbeelden:

  • Hoe meer loyale klanten ik heb, hoe harder mijn merk groeit.
  • Blogs, nieuwsbrieven, sociale media: het is de moderne communicatie.
    Gewoon reclame maken is ‘uit’!
  • Het ‘waarom’ van mijn merk is belangrijker dan mijn product of dienst.
  • Traditionele massamarketing is ‘dood’. Alleen ‘online’ heeft de toekomst.
  • Mijn merk moet onderscheidend zijn en een sterke Unique Selling Proposition hebben.

Elk van die verhalen belooft je meer omzet en meer klanten. En dus wil je daar als ondernemer wat mee.
Maar deugt het allemaal wel? Maken al die verhalen wel waar wat ze je beloven?

“Ja,” hoor ik je denken, “want dat is toch wat iedereen me altijd verteld heeft.” Klopt. Maar wat ze er nooit bij verteld hebben, is dat het hypes zijn. Bedenksels. Verzinsels. Dat elk bewijs ervoor ontbreekt. Waardoor je als ondernemer niet anders kunt dan marketing als een kostenpost te beschouwen in plaats van als een investering.

Frans C.H. van het Schip MCC, merkstrateeg.

Ik ben Frans van het Schip en ik help je om de (marketing)hypes te scheiden van de wetenschappelijk bewezen werkelijkheid. Zodat je ook als klein(er) bedrijf – en zelfs als zzp’er! – een sterk merk kunt worden.
In 1990 heb ik als merkstrateeg ProPositions Brand Management opgericht. Daarmee help ik ondernemers die voor eigen rekening en risico werken, om de Coca-Cola in hun segment te worden.
Ik kan vreselijk boos worden, als ik zie hoe zogenaamde marketing-goeroe’s onder-nemers helemaal op het verkeerde been zetten met volstrekt onbewezen tekentafel-concepten.
Bob Hoffman over marketinghypes.Het zijn veelal denkbeelden die haaks staan op de wetenschappelijke kennis over de werking van merkenbeleid, marketing, communicatie en media. De Amerikaanse reclameman Bob Hoffman heeft daar een verklaring voor waar ik het helemaal mee eens ben.

HOE MARKETING ECHT WERKT!

Juist om ondernemers te behoeden voor de valkuilen van de ‘moderne’ marketing, heb ik een aantal workshops ontwikkeld. Hieronder zie je een kleine greep uit de mogelijkheden. In de workshops hoor je hoe merkenbeleid, marketing en communicatie echt werken. Wetenschappelijk bewezen én praktisch toepasbaar.

Die workshops geef ik voor ondernemersverenigingen, bedrijven en netwerkclubs, en tijdens het lezingen-programma van (vak)beurzen. Combinaties zijn mogelijk, zodat de in te vullen tijd kan variëren van een half uur tot een hele dag.

Helpen loyale klanten je merk wel vooruit?

“Loyale klanten bevelen je aan; het worden je ambassadeurs!”
Geloof je heus dat je daarmee de toekomst van je bedrijf veilig stelt? In deze workshop hoor je waarom loyale klanten niet de heilige graal van de marketing zijn, wat de echte waarde is van aanbevelingen, en hoe je merk dan wel kan groeien.

Waarom je als ondernemer niet zonder reclame kunt.

“Blogs, sociale media, nieuwsbrieven: het is de moderne communicatie. Gewoon reclame maken is uit.”
Maar kun je – ook als klein(er) bedrijf – eigenlijk wel zónder reclame? In deze workshop krijg je het antwoord én een praktische aanpak.

Denk jij dat je een USP hebt? Laat je niet foppen!

“Elk merk heeft een Unique Selling Proposition nodig!”
Oh, denk je dat echt? Wil je weten waarom dat helemaal niet kan? En wat je dan wél moet doen om op te vallen? Deze workshop vertelt je er alles over.

Vind je echte klant!

“Hoe scherper je niche, hoe meer succes!”
Is het wel verstandig om te denken in ‘niches’? Het antwoord op die vraag is: nee! Over het ‘waarom’ en het ‘hoe dan wel’ leer je alles in deze workshop.

Moet ik mijn product of dienst (ook) online verkopen?

“Online verkopen heeft de toekomst. ‘Offline’ heeft afgedaan!”
Nou, geloof het maar niet! Na deze workshop weet je of je ‘online’ en ‘offline’ succesvol kunt combineren, en vooral hoe je dat dan doet.

Wil je de hypes nu wel eens scheiden van de werkelijkheid?

Ja, natuurlijk wil je nu wel eens weten hoe het werkelijk zit met merken en marketing. Zodat je echt de Coca-Cola in je segment kunt worden.
Vul dan het formulier hieronder in en klik op ‘Versturen’. Binnen één werkdag hoor je van me.

Ik wil wel eens weten hoe marketing nou echt werkt!

Dit formulier laat ondernemers een keuze maken uit de diverse workshops die ProPositions Brand Management aanbiedt.
  • Als je al een onderwerp weet, vul je dat hier in. Zo niet, dan overleggen we over de beste keuze in jouw situatie.
  • Als je al een tijdsduur hebt bepaald, vul je die hier in. Zo niet, dan overleggen we wat er mogelijk is bij het gekozen onderwerp.
  • Als je een voorkeursdatum hebt, vul je die hier in.
  • Als je een voorkeur hebt voor een aanvangstijdstip, vul je dat hier in.
    :
  • Als je een voorkeurslocatie hebt, vul je die hier in.
  • 0,00 €