Er is nauwelijks een marketingadviseur te vinden die je een concreet resultaat belooft. Ze zeggen allemaal waar ze goed in zijn, maar wat dat oplevert, hoor je bijna nooit. Kijk hun websites er maar op na. Terwijl het voor jou als ondernemer toch draait om het resultaat.
Het is niet jouw probleem!
Hét argument om het daar niet over te hebben is dat er teveel dingen zijn waar ze geen invloed op hebben. Maar daarmee leggen ze hun probleem wel op het bordje van hun klant, op jouw bordje dus. Ik heb daar zelf ook lang last van gehad. Maar wat blijkt? Ondernemers volgen mijn adviezen beter op
- als ze voelen dat ik zorgvuldig aansluit bij hun situatie;
Ondernemers willen écht maatwerk in plaats van een opgedrongen standaard ‘one size fits all’-methodiekje. - als ze de techniek achter mijn adviezen snappen;
Ik houd mijn kennis niet angstvallig voor mezelf, maar deel die heel open met mijn klanten, zodat ze niet van mij afhankelijk blijven. - als ze zien dat die aanpak aantoonbaar bijdraagt aan het bereiken van hun doelen.